= mdejonckheere =

Theory is when you know everything but nothing works
Practice is when everything works but you don't know why
In my garage, nothing works and I don't know why...

<<< VorigeTerugVolgende >>>

2019-12-20

Carb issues

Vorige week naar de oldtimerkeuring moeten gaan. De Mini is een Rover Mini uit 1990 en dat maakt hem dit jaar 29. Ik dacht dat ik dan 2 jaar goed zou zitten aangezien tussen 25 en 30 jaar de keuring 2 jaar telt ... niets is minder waar. Omdat hij volgend jaar 30 wordt mag ik nog eens gaan om dan 5 jaar goedgekeurd te geraken ... begrijpen wie begrijpen kan ?!?!

Eerste maal geweest, afgekeurd voor de rechter koplamp die iets te hoog stond en een verschrikkelijke milieukeuring (0.7 lambda, 10% CO2). Die milieukeuring heeft me wel geholpen om het schudprobleem bij indrukken gas op te lossen. Eerst dacht ik dat er een as vooraan versleten was maar na opnieuw afstellen van de carb (volledig toedraaien en dan opnieuw lichtjes benzine inlaten + ideale punt ontdekken) waren de trillingen weg. Missie geslaagd en terug naar de keuring. Koplamp OK, milieukeuring ... even slecht :( .

Thuis de carb losgedraaid (HS4) en gemerkt dat de bevestiging van de jet enkele toeren (!) losstond, met andere woorden dat de benzine de motor inliep! En wat de gemeten waarden verklaart. Tijdens het afhalen van de carb natuurlijk gezien dat de pakkingen al van enig leeftijd waren en er is er ééntje gescheurd en nu ben ik aan het wachten op een nieuwe, samen met nog wat materiaal (rubber voor bevestiging schokdemper onderaan, tweedehands luchtfilter behuizing en een elleboog voor een HS4 carb aangezien er nu een k&n filter opzit en ik heb van horen zeggen dat de originele filter beter werkt..).

Nu dus nog enkele dagen wachten en dan opnieuw naar de keuring, hopend op een beter resultaat..

 

<<< VorigeTerugVolgende >>>